fredag 18 november 2011

material

Fast jag inte kände materialet
kunde jag höra lyktorna spricka

ett mjukt berusat rum

De delade ut pjäser och kort,
tåg som skulle gå i mål
deras röster som pratade om slasherfilmer och cigarettmärken

Hennes röst som pratade om det blänkande vattnet på Rhodos
med ett språk som absolut inte var mitt,
jag kunde se hur orden studsade mot köksfönstret,
spegelvände där och kom tillbaka

Någon borde ryckt mig i axlarna.
Bett mig fokusera på uppgiften,
allvaret
lokaltrafiken

Jag ville inte vinna den här kvällen,
ville inte vinna vad det nu var för spel,
kastade bra kort i högen med flit,
sågade filmer jag aldrig hade sett,
gick ut på balkongen när musiken kom

Det var julpynt redan i november

Hemmagjorda lyktor och granar
grannfönstret sönderslaget
en man som skrek efter Eva

Vad var nu uppgiften?

Det var frost på hela räcket
jag kunde höra papp, eller kanske folie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar