lördag 12 september 2009

i en bättre plats

hur är det man ska röra sig i vatten?

note to self: rena moln blinkar. senor gör anspråk.

fiskarna strömmar från naveln ligger och guppar

alla de svaga ljuden också! insekter som tickar bort varenda dag, nästan

om man bara kunde gapa och svälja.

granar markerar gränsen för varje människas syn. skulle man inte se längre så är det för att jorden är krökt.

om jag sträcker halsen tillräckligt mycket så blir den del av mig som inte syns, alltså den del som ligger under vatten, den del som andra inte kan se alltså, eftersom vattenytan skär av ljuset innan, alltså ljusreflektionerna, de som studsar mot vattenytan, de skärs av och då blir den delen en pelikan.

jag skulle ha så jävla mycket street cred om jag vore pelikan

vad kommer efter sendrag? det vill säga, vad är värre? eh, bäst att inte tänka på det nu.

fåglar är lustiga på det sättet, de rör sig ibland under ytan och ibland hänger de i luften. och så kan de gå på marken

om man inser en sak är det lite lättare att inse en annan.

skump skump pick pick pick pick kraaa kraaaaaaaa

om jag inte sover bort den här dagen är den ingenting värd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar