onsdag 6 maj 2009

månen är trasig

hur långt kan du skriva i mörkret? jag klarar ungefär tre minuter innan hjärnan tappar relationen mellan hand och text. kanske skulle jag klara mer med träning. det här brevet är minst fyra månader försenat, men vi kan väl skylla på bristen på månljus så slipper någon av oss be om ursäkt.

hur har månaderna behandlat dig? mitt liv här är överbelastat av dissonanser. idag fick jag nästan en fågel i huvudet på en vanlig tvärgata. jag tänker mig alltid att fåglarna är under svår affekt när de gör sånt - tar sats och störtdyker ner mellan byggnaderna med adrenalinet pickande i den lilla viktlösa kroppen. det är nog för att jag läst för lite vetenskapliga böcker som jag tänker så.

det bästa med staden är all graffiti. ett exempel bara idag: "VID FÖRESTÅENDE APOKALYPS: SPARA BARA DE SÖTA DJUREN OCH DE VACKRA BLOMMORNA". skrivet på baksidan rådhuset. det är sällan man ser så välartikulerad och koncis civilisationskritik, tycker du inte? normalt brukar det bara handla om en fånig signatur.

jag hänger inte ut så många krokar, vi tror väl på jämlikhet? ta god tid. hitta god ton. och glöm inte att frankera kuvertet.

din om du så vill,
i

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar