onsdag 3 juni 2009

mardröm utan förtecken

vad åt du till frukost?

jag åt en banan

jag åt en banan

jag åt en banan

jag åt en banan

jag åt bara en banan, lite sylt, lite grädde, lite lingon, en banan, grädde, pepparkakkokkokorr lite sylt, bara en banan, lingnkkakokr lite banan, en banan, bara grädde,

dina ben! nu står du på egna ben!
men är det verkligen dina egna ben? har du byggt dem själv?
är det verkligen dina ben? egna ben? vad är de byggda av? vem har byggt dem åt dig?
vad består de av, dina ben? är det egna ben? dina ben? ha ha ha, som att ben skulle kunna - dina ben?

1. vaknet katar unti motohrrr. nikket ben kanns intakkt. naar metalltet skaar ben motohrrr

3. vaknet katarr fel, unti motohrrrr öga. ben kanns metalltet harat skaaaaaar

19. vaknet fel katttr öga mottoooohr. metallet skaaaaar been känns. inte

147. vaknar fel benet ögat motorn, metallet. skär. inte

14579. vaknar på fel sida, väckarklockan ringer. mitt högra öga låter fixera en bild på en turbinmotor som hänger på väggen. benet har somnat, det känns inte längre. blodcirkulationen kommer igång snart

14951392. vaknar: benet i motorn: metallen skär: känner: får inte titta: öga bort

jag äter en banan, tittar bort, tittar på något trevligt, tittar på sylt, grädde, lingon, pepparkakor, fler ingredienser har jag inte, kylskåpet är tomt. kan inte gå dit med mina ben - TITTA INTE - jag skapade dem dock själv, det gjorde jag, det är mitt material hela vägen, importerat från nya zeeland och snickrat på precis den här arbetsbänken, nnngggnggg

- ffffffrrrssccschhchchcchhchcchchchcchccccccccc?
- kawkawkawkawkawkawkawkaw
- fffffffffffffffffffffffffffcccccccccccccccchhsssscceeeiiiiiiiiiiii?
- kawkawkawkawkawkawkawkawkawkaw
- ffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffccccccccccccccccccccccccc
- kawkawkawkawkawkawkawkawkawkaw

2 kommentarer:

  1. jag tänker på råkor. jag brukar mata dem med banan. de har också en tendens att stoppa in många r och t i sina ord.

    SvaraRadera