måndag 30 november 2009

iteratioso: svart

= jag byggde mig ett djur av gamla reservdelar = en krokig TV-antenn surrad kring ett nystan av stålull = som ögon gav jag honom en egen server = som ben ett sotigt rullband = jag lärde honom grunderna. att äta med rätt sladd, att snyta sig i rätt kanal och det viktigaste: att inte prata med främmande kretsar =

= djuret gjorde mig effektiv och virusskyddad = ett AA-batteri räckte till alla mina bakgrundsprocesser = han brukade smyga omkring i hallen, tyst för att inte störa mörkret, kall av fläkten kring sitt eget aggregat = han gjorde sitt bästa för att allokera allt det tunga arbetet = jag blev laddad och isolerad =

= tiden såg djuret rostig efter kontakt = en morgon vaknade jag med handen sårig av svinto = en annan morgon var köksväggen sotig och magnetisk = jag hittade gröna högar där han kräkts upp blandningar av nollor och ettor = jag hittade felmeddelanden i diskhon = jag fick börja låsa dörren på dagtid =

= mot slutet måste vi kommunicera genom adapter = ingen felsökning kunde nå fram längre = batterierna urladdades. mitt djur fick vevas igång = en dag gav han sig ut på en lång promenad i köket, kopplade ihop sig med mikron och körde främmande ström genom moderkortet = när jag kom fram hade säkringen redan gått =

= djurkyrkogården är en soptipp = vid min grav dräller skruvar och trasiga modem = jag kom med blommor men det finns ingen jord, bara plåt = jag lyfter blicken = det har börjat regna genom det nedsläckta taket = ett svagt prassel, som av läckande sladdar = i denna skärm ser jag tusentals ögon, vita pixlar som bara tittar tillbaka när jag väljer att blunda.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar