torsdag 17 december 2009

lucka 17: apa

Såg klasar av stjärnor växa i fönstren,

- Klasar med bananer.

händer och fötter på väggar av snö,

- Han klättrar efter bananerna!

Såg klappar gå mot-

- bananpresenter! Yes!!

...

- ...Hmm?

Suck.

- Men fortsätt då!

Jag försöker säga något här.
Du avbryter mig hela tiden.

- Jag förbättrar texten!
Den var för svår.
Du måste ha tydligare bananer.

Vad har bananer med julen att göra?

- Vad har bananer inte med julen att göra?

Det där är inget argument.
Du upprepade i princip bara vad jag sa nyss.

- Det där är inget argument!
Du bara upprepade-

Som sagt.

- Du bara avbryter mig hela tiden!

Och du bara apar efter.

- Hmm...

Säg något bättre själv om du vill.

- Det kanske jag visst vill!

Okej, fantastiskt. Scenen är din.
Glöm inte bort att relatera till julen. Lycka till!

- Hmm!
...
Jag träffade en gång en strålande banan,
Gul och mogen som en strålande sol,
Vi klättrade i alla granar, för det var snart jul,
Hon frågade om jag hade någon annan banan,
Jag svarade nej, mitt hjärta tillhör bara-

Det här är outhärdligt.
Jag bryter nu.

1 kommentar: